Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ





Σε πολλά σημεία των συμβουλών μου, αναφέρομαι στον προϊστάμενο! Ας δούμε λίγο την σχέση μας με αυτόν τον άνθρωπο!! Ο προϊστάμενος υπάρχει για να μας βοηθάει και να μας πιέζει. Και τα δύο είναι μέρος των καθηκόντων του.

Για να έχει γίνει προϊστάμενος σημαίνει ότι κάποτε ήταν στην θέση σου. Ξέρει καλά την δουλειά, έχει αντέξει το "βάπτισμα του πυρός" και ξέρει όλα όσα εσύ αντιμετωπίζεις επί δέκα. Είναι στο πλάι σου για να: 1) Σου μάθει τα "μυστικά" της δουλειάς. Επειδή έχει εξειδίκευση στο προϊόν του, δεν υπάρχει καλύτερος για να σε διδάξει. 2) Σε καθοδηγεί σε περίπτωση που νιώσεις ( και κάποιες φορές θα το νιώσεις) ότι έχεις τελματώσει και δεν μπορείς να βρεις άκρη με τον πελάτη. 3) Σε ενημερώνει για κάθε τι που προκύπτει ( νέες συμφωνίες με ομίλους, νέα προϊόντα, νέα εργαλεία, νέες τακτικές κτλ)και να συζητάτε τον τρόπο υλοποίησής τους. 4) Σε εποπτεύει για να είναι σίγουρος ότι είσαι καλός στην δουλειά σου ( σε ελεύθερη μετάφραση, θα βγαίνει μαζί σου στο δρομολόγιο), 5) Σε πιέζει να φέρνεις τα καλύτερα αποτελέσματα - σύμφωνα με τις απαιτήσεις τηςεταιρείας- με κάθε δυνατό τρόπο.

Ανάλογη με τον χαρακτήρα του σαν άνθρωπος, θα είναι και η τεχνική την οποία θα χρησιμοποιήσει για να τα κάνει όλα αυτά. Κάποιος θα είναι πιο ευγενικός και κάποιος πιο απότομος. Κάποιος θα σε αντιμετωπίζει σαν άνθρωπο και κάποιος άλλος απλά σαν εργαλείο για να επιτύχει τους στόχου του. Κάποιος θα είναι πιο υπομονετικός και κάποιος πιο ευέξαπτος! Σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχουν οι χρυσοί κανόνες για να μπορείς να συνεργαστείς όμορφα και χωρίς εντάσεις.

Κανόνας πρώτος: Να ακούς πάντα προσεκτικά τι σου λέει. ΜΗΝ τον διακόπτεις όσο μιλάει και αν έχεις απορίες τις εκφράζεις στο τέλος. Δε υπάρχει τίποτε πιο ενοχλητικό από το να προσπαθεί ο άνθρωπος να σε ενημερώσει για κάτι και εσύ να τον διακόπτεις κάθε λεπτό για να πεις οτιδήποτε σου κατέβηκε στο κεφάλι. Ετσι το μόνο που θα πετύχεις θα είναι να τον εκνευρίσεις, να σπαταλίσετε μεγάλο μέρος του χρόνου σας ( ο χρόνος σας είναι πολύτιμος)και να τον κάνεις να σε αντιπαθεί υποσυνείδητα.

Κανόνας δεύτερος: Να είσαι θετικός σε όσα σου λέει. Ναι, πολλές φορές όταν ακούς τι σου λέει, θα ξεφυτρώνουν δεκάδες ενστάσεις στο μυαλουδάκι σου και θα θες να τις εκφράσεις. Μην το κάνεις. Ο προϊστάμενός σου δεν είναι εδω για να κάνετε debate, είναι εδώ για να συνεργαστείτε. Για να σου λέει κάτι, κάπου θα έχει δίκιο. Ακόμη όμως και αν έχει άδικο, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να το συζητήσετε. Ακου αυτα που θα σου πει, κράτα σημειώσεις,εξέφρασε τις επιφυλλάξεις σου όπυ υπάρχουν ( σε μορφή σχολιασμού) και προσπάθησε να τα υλοποιήσεις. Αν αποτύχεις επειδή το εγχείρημα ήταν λάθος, τότε θα του υπενθυμίσεις τις επιφυλλάξεις που είχες εκφράσεις και θα κλείσει το θέμα. Το να είσαι αρνητικός όλη την ώρα δεν βοηθάει καθόλου και σε τιποτε. Και το εκπληκτικό στη δουλειά μας είναι ότι συχνά η αγορά σε εκπλήσσει και πράγματα που θεωρούσες ότι είναι αδύνατον να συμβουν, συμβαίνουν και πετυχαίνουν!!

Κανόνας τρίτος: Να θυμάσαι πως ο προϊσταμενός σου είναι απλά ένας συνάδελφος σε διαφορετικό πόστο. Δεν είναι ούτε καλύτερός σου, ούτε ένας κακός άνθρωπος που σκοπό του έχει να σε κάνει να φτύνεις αίμα. Είναι το ίδιο με εσένα. Και εκείνος έχει κάποιον προϊστάμενο να τον πιέζει. Και εκείνος έχει στόχους που πρέπει να επιτύχει. Ενώ όμως η δική σου επιτυχία εξαρτάται από την προσωπική σου δουλειά και σχέση με τους πελάτες, η δική του επιτυχία εξαρτάται από ΕΣΕΝΑ!!! Αυτό βάλτο καλά στο μυαλό σου και εκμεταλεύσου το όσο μπορείς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου