Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι παλιοί (1)




Το αντικείμενό μας είναι τόσο πολυσύνθετο που ουσιαστικά κανείς δεν μπορεί να είναι τέλειος. Είναι απλά αδύνατον. Και αυτό γιατί πρέπει να είναι καλός με τα νούμερα ( ποσοστά, κερδοφορίες κτλ), πρέπει να έχεις πειθώ για να πετυχαίνεις αυτό που η εταιρεία σου θέλει, πρέπει να έχεις ανεπτυγμένη φαντασία για να φέρνεις νέες ιδέες, πρέπει να είναι γρήγορος για ευνόητους λόγους, πρέπει να είσαι πάντα και παντού ευγενής και χαμογελαστός, πρέπει να κρατάς τις ισορροπίες με συναδέλφους και προϊσταμένους, πρέπει να έχεις γρήγορη αντίληψη για να "ανιχνεύεις" όσο πιο γρήγορα γίνεται τις κινήσεις του ανταγωνισμού, πρέπει να έχεις ηγετικές ικανότητες για να καταφέρεις να καθοδηγείς τους πωλητές σωστά( όταν η πώληση των προϊόντων σου γίνεται από ανεξάρτητο δίκτυο διανομής), πρέπει να είναι συνεπής, πρέπει να είσαι οργανωτικός....πρέπει...πρέπει....!! Και επειδή ο τέλειος άνθρωπος δεν υπάρχει, είναι απαραίτητο να "εκπαιδεύεις" τον εάυτό σου συνεχώς για να καλύψεις τις αδυναμίες σου. Εδώ λοιπόν θα βρεις κάποιες συμβουλές......

1) ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΨΥΧΡΑΙΜΟΣ.

Και αυτό το λέω εγώ που είμαι ιδιαίτερα "έντονη" προσωπικότητα. Όμως είναι αλήθεια ότι αν χάσεις την ψυχραιμία σου, χάνεις αυτόματα και το δίκιο σου!! Ότι και να γίνει, ότι και να σου πουν, μείνε ήρεμος. Και δεν εννοώ μόνο μην μιλήσεις άγρια ή επιθετικά. Ο πελάτης σου θα θεωρήσει ότι είσαι επιθετικός απέναντί του ακόμη και αν διακρίνει ένα έντονο βλέμμα ή μια άυξηση στον τόνο της φωνής σου. Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να παραμείνεις ψύχραιμος αλλά είναι επίσης και απαραίτητο. Βρες tips που θα σε βόηθήσουν. Εγώ για παράδειγμα, έχω πάντα στον καρπό μου περασμένο ένα βραχιόλι με χάντρες από το οποίο τρεις χάντρες κρέμονται καταλήγωντας στην παλάμη μου. Σε στιγμές έντασης αρχίζω και "πάιζω¨ τις χάντρες μέσα στα δάκτυλά μου και να επαναλαμβάνω στον εαυτό μου ότι "είναι απλά μια δύσκολη στιγμή....θα περάσει¨. Μπορεί να ακούγεται απλοϊκό αλλά εμένα με έχει βοηθήσει ΠΟΛΥ!


2) ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ - ΑΠΟΡΡΙΨΕΙΣ.
Ναι! Εκατοντάδες φορές θα σε απορρίψουν, θα σε προσβάλλουν, θα σου επιτεθούν. Οι περισσότεροι πελάτες σε βλέπουν σαν κάποιον ο οποίος ήρθε να τους κάνει κουμάντο στο μαγαζί τους και τον οποίο δεν έχουν ανάγκη. Οπότε, και σύμφωνά με τον νόμο της φύσης, ο δυνατός ( που στην παρούσα περίπτωση είναι αυτός που έχει το χρήμα, δλδ ο πελάτης σου) θα βασανίσει τον αδύναμο ( δήλαδή εσένα που επαφίεσαι στην καλή του διάθεση). Μην το παίρνεις προσωπικά. Δεν σε ξέρει σαν άνθρωπο και σαν προσωπικότητα. Στα μάτια του είσαι απλά ο υπάλληλος μιας πολυεθνικής που θέλεις να του αδειάσεις την τσέπη του. Απλά προσπάθησε να τον πετύχεις σε κάποια άλλη στιγμή που θα έχει καλύτερη διάθεση και να βρεις ένα σημείο στο οποίο θα έχετε επαφή. Να είσαι παρατηρητικός. Μου έχει τύχει να φιάξω τη σχέση μου με πολύ δύσκολο πελάτη, όταν κάποια στιγμή αγνοώντας με επιδεικτικά μίλαγε με έναν φίλο του σχετικά με κάποιο διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχε στο youtube. Αφού τέλειωσα τα "της δουλειάς", φεύγωντας του ζήτησα να μου γράψει σε ένα χαρτί το link της συμμετοχής του στο διαγωνισμό. Του είπα ότι και εγώ ενδιαφέρομαι και προτίθεμαι να δω το video του και να τον βαθμολογήσω. Σήμερα είμαστε "φίλοι" στο facebook, έχουμε άριστη προσωπική σχέση και φυσικά τα προϊόντα μου στον πάγκο του περιπτέρου του χρίζουν ιδιαίτερης μεταχείρησης.

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητή Σοφία
    Ευχαριστώ για το υπέροχο blog σου
    Μου ξεκαθάρισες πολλά πράγματα, και βλέπω πως δεν είμαι η μόνη που αντιμετωπίζει τόσα διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα.
    το δικό μου θέμα είναι οτι ενώ σχεδόν αμέσως έχω την άμεση επαφή με τον πελάτη μου -νέο πελάτη εννοείται- μου είναι δύσκολο να τον κρατήσω.Εχεις κάποια συμβουλή πάνω σε αυτό?

    Φιλικά di

    ΑπάντησηΔιαγραφή